"EFTERLYST"

Østergade 1 Glumsø. Det er Richard Jørgensens Købmands butik Ca. 1935, det blev til Brugs i 1940

Hvem hvad Hvor?

Hvor er dette lille malkehold fra og hvornår

Hvem er dette malkehold og hvor?

Hvor var denne Købmandsforretning?

Hvor ligger dette hus? Huset hedder "Alf"

Mejerist Viggo Nielsen fyrer med tørv på mejeriet Kølebæk Glumsø

Storegade Nr. 6 huset midt i billedet, her startede Wengberg som sadelmager, huset er revet ned i ca. 1972

Storegade 15, Fru Thygesens bladkiosk, Slagter Peter Hansen ved siden af, og ved siden af igen Barbersalon, alle i samme hus. Tatol i det næste hus, nr. 17. Ca. 1960, alt sammen nedrevet ca. 1970-75

Højkjærgårds mose i Ulstrup - Møllers Mose. Oplyst af Tage Blum. Personer F.R.F.V. Villy Frederiksen. Ivan Poulsen Næsby, senere lillebils vognmand Glumsø. Hans Peter Jensen, Indelukket Glumsø. Ejnar Blum, Mejerist Herregårdsmejeriet. Karl Poulsen. Niels Hansen. Konrad Nielsen, morfar til Tage og Erik. Frede ? fra Ulstrup. B.R.F.V. (alle til hest), Tage Jacobsen, søn af Otto og Konradine J. Anton Døssing. Karl Blum, bror til Ejnar B. Erik Jacobsen, bror til Tage J. Julius Jensen – kaldet kineseren.

Billederne er fra afdøde fotograf Otto Nielsen samling,  Suså Egnshistoriske Forening EFTERLYSER  hvem er personerne, hvor er billederne taget og måske hvorfor de taget,  osv. Er der nogle der kan bidrage med oplysninger om billederne vil Suså Egnshistoriske Forening med glæde høre nærmere.

Marianne Madsen | Svar 21.01.2019 10.58

Det 5 og 6. billede kunne være af samme egendom? Stuehuset ligner.

Bente pedersen | Svar 21.06.2018 22.46

Herligt og hurtigt at gå på opdagelse i billeder. Sjove detaljer og ret underholdende. Og få en snak med de ældre om historie.

Kære Sven Gleerup
Tak for din mail og undskyld det sene svar, jeg er sikker på at vores kasserer har dem på lager, kontakt ham på shla.torpe@dlgtele.dk

Jeg bor på Christiansdals Kloster, og har erfaret at der i "Årsskrifterne 2011 og 2014" er interessante artikler om klostrets historie. kan de mon skaffes.?

Kære Tage Blum
Tak for din korrigering med hensyn til navnene, de er hermed rettet
Mvh Knud Jensen

Navn Tage Blume er ikke korrekt. Efternavnet er Blum
Navn Ejnar Blume er ikke korrekt. Efternavnet er Blum.
Navn Karl Blume er ikke korrekt. Efternavet er Blum