"EFTERLYST"

Østergade 1 Glumsø. Det er Richard Jørgensens Købmands butik Ca. 1935, det blev til Brugs i 1940

Hvem hvad Hvor?

Hvor er dette lille malkehold fra og hvornår

Hvem er dette malkehold og hvor?

Hvor var denne Købmandsforretning?

Hvor ligger dette hus? Huset hedder "Alf"

Mejerist Viggo Nielsen fyrer med tørv på mejeriet Kølebæk Glumsø

Storegade Nr. 6 huset midt i billedet, her startede Wengberg som sadelmager, huset er revet ned i ca. 1972

Storegade 15, Fru Thygesens bladkiosk, i midten barber Ejner - han kunne kunsten at klippe folk selvom blikket var rettet mod Storegaade - og derefter Slagter Peter Hansen, alle i samme hus. Tatol i det næste hus, nr. 17. Ca. 1960, alt sammen nedrevet ca. 1984

Højkjærgårds mose i Ulstrup - Møllers Mose. Oplyst af Tage Blum. Personer F.R.F.V. Villy Frederiksen. Ivan Poulsen Næsby, senere lillebils vognmand Glumsø. Hans Peter Jensen, Indelukket Glumsø. Ejnar Blum, Mejerist Herregårdsmejeriet. Karl Poulsen. Niels Hansen. Konrad Nielsen, morfar til Tage og Erik. Frede ? fra Ulstrup. B.R.F.V. (alle til hest), Tage Jacobsen, søn af Otto og Konradine J. Anton Døssing. Karl Blum, bror til Ejnar B. Erik Jacobsen, bror til Tage J. Julius Jensen – kaldet kineseren.

Billederne er fra afdøde fotograf Otto Nielsen samling,  Suså Egnshistoriske Forening EFTERLYSER  hvem er personerne, hvor er billederne taget og måske hvorfor de taget,  osv. Er der nogle der kan bidrage med oplysninger om billederne vil Suså Egnshistoriske Forening med glæde høre nærmere.

Marianne Madsen | Svar 21.01.2019 10.58

Det 5 og 6. billede kunne være af samme egendom? Stuehuset ligner.

Bente pedersen | Svar 21.06.2018 22.46

Herligt og hurtigt at gå på opdagelse i billeder. Sjove detaljer og ret underholdende. Og få en snak med de ældre om historie.

Kære Lene Beyer Thygesen
Mange tak for din korrektion af vores informationer til billedet, det er vi glade for, således at vores arkiv kan blive ajourført.

Fru Thygesen var min farmor, der døde i 1983. Hun boede i huset til det sidste, så det er ikke korrekt, når der står, at alt blev nedrevet ca. 1970-75.

Kære Sven Gleerup
Tak for din mail og undskyld det sene svar, jeg er sikker på at vores kasserer har dem på lager, kontakt ham på shla.torpe@dlgtele.dk

Jeg bor på Christiansdals Kloster, og har erfaret at der i "Årsskrifterne 2011 og 2014" er interessante artikler om klostrets historie. kan de mon skaffes.?