"EFTERLYST"

Østergade 1 Glumsø. Det er Richard Jørgensens Købmands butik Ca. 1935, det blev til Brugs i 1940

Hvem hvad Hvor?

Hvor er dette lille malkehold fra og hvornår

Hvem er dette malkehold og hvor?

Hvor var denne Købmandsforretning?

Hvor ligger dette hus? Huset hedder "Alf"

Mejerist Viggo Nielsen fyrer med tørv på mejeriet Kølebæk Glumsø

Storegade Nr. 6 huset midt i billedet, her startede Wengberg som sadelmager, huset er revet ned i ca. 1972

Storegade 15, Fru Thygesens bladkiosk, Slagter Peter Hansen ved siden af, og ved siden af igen Barbersalon, alle i samme hus. Tatol i det næste hus, nr. 17. Ca. 1960, alt sammen nedrevet ca. 1970-75

Højkjærgårds mose i Ulstrup - Møllers Mose. Oplyst af Tage Blume. Personer F.R.F.V. Villy Frederiksen. Ivan Poulsen Næsby, senere lillebils vognmand Glumsø. Hans Peter Jensen, Indelukket Glumsø. Ejnar Blume, Mejerist Herregårdsmejeriet. Karl Poulsen. Niels Hansen. Konrad Nielsen, morfar til Tage og Erik. Frede ? fra Ulstrup. B.R.F.V. (alle til hest), Tage Jacobsen, søn af Otto og Konradine J. Anton Døssing. Karl Blume, bror til Ejnar B. Erik Jacobsen, bror til Tage J. Julius Jensen – kaldet kineseren.

Billederne er fra afdøde fotograf Otto Nielsen samling,  Suså Egnshistoriske Forening EFTERLYSER  hvem er personerne, hvor er billederne taget og måske hvorfor de taget,  osv. Er der nogle der kan bidrage med oplysninger om billederne vil Suså Egnshistoriske Forening med glæde høre nærmere.

Marianne Madsen | Svar 21.01.2019 10.58

Det 5 og 6. billede kunne være af samme egendom? Stuehuset ligner.

Bente pedersen | Svar 21.06.2018 22.46

Herligt og hurtigt at gå på opdagelse i billeder. Sjove detaljer og ret underholdende. Og få en snak med de ældre om historie.

Det kan godt passe at det er Åhusene, beliggende Åstrædet i Næsby som der tænkes på, de skulle have været anvendt til "feriekoloni", husene er idag faldet samme

Hvad med ude i Næsby, hvor Spanager havde nogle huse ned mod Susåen, hvor de var i slut tresserne, start halvfjersene. Spanager var en inst. ved Bjæverskov.

Den smukke købmand i Skelby. Fotos?

Mine bedsteforældre boede over for købmanden. Min mors familie stammer fra Glumsø
Min oldefar hed Hans Vange og boede i Glumsø indtil hans død