Billedgruppen

Billedgruppen: Træffes i Borgerstuen på Glumsø Bibliotek hver tirsdag fra kl. 13.30-16.00. Her vil der være mulighed for at aflevere billeder og eventuelt tidsfæste dem. Vi er primært interesseret i at digitalisere billeder fra den tidligere Suså Kommune. Billederne bliver herefter afleveret til NæstvedArkiverne. Foreningen har rådighed over ca. 2200 digitaliserede billeder fra fotograf Otto Nielsens glaspladearkiv. Han havde forretning på Ringstedvej i Glumsø fra 1928 til 1972. Der er på flere af billederne navne på personerne, men vi mangler stadigvæk en hel del endnu.

Ring til Otto Høst telefon 21 29 09 46 eller Knud Christensen telefon 23 46 95 93 og få en aftale. De øvrige deltagere i gruppen er Anni Krag, Jørgen Ditlev Jensen og Rona Jensen.

Der kan også mailes til billedgruppen på

susaabilled@gmail.com

Marianne Madsen | Svar 21.01.2019 10.50

Det er med stor fornøjelse at kigge indenfor i hjemmesiden. Der sker meget i Suså Egnshistoriske Forening.

Birthe Augustesen | Svar 12.01.2019 15.34

Er blevet fotograferet flere gange af Otto Nielsen, bla. til min konfirmation og bryllup,har billeder fra min opvækst gennem årene, dejlige minder.

Kære Tage Blum
Tak for din korrigering med hensyn til navnene, de er hermed rettet
Mvh Knud Jensen

Navn Tage Blume er ikke korrekt. Efternavnet er Blum
Navn Ejnar Blume er ikke korrekt. Efternavnet er Blum.
Navn Karl Blume er ikke korrekt. Efternavet er Blum

Slagter Peter Hansen lå i den anden ende af bygningen, barber Ejner i midten - han kunne kunsten at klippe folk selv om havde blikket rettet mod Storegade.

&Realskolevej 12 Glumsø, bebos d.d. af Bente Jensen & Thorben Larsen