Billedgruppen

Billedgruppen: Træffes i Borgerstuen på Glumsø Bibliotek hver tirsdag fra kl. 13.30-16.00. Her vil der være mulighed for at aflevere billeder og eventuelt tidsfæste dem. Vi er primært interesseret i at digitalisere billeder fra den tidligere Suså Kommune. Billederne bliver herefter afleveret til NæstvedArkiverne. Foreningen har rådighed over ca. 2200 digitaliserede billeder fra fotograf Otto Nielsens glaspladearkiv. Han havde forretning på Ringstedvej i Glumsø fra 1928 til 1972. Der er på flere af billederne navne på personerne, men vi mangler stadigvæk en hel del endnu.

Ring til Otto Høst telefon 21 29 09 46 eller Knud Christensen telefon 23 46 95 93 og få en aftale. De øvrige deltagere i gruppen er Anni Krag, Jørgen Ditlev Jensen og Rona Jensen.

Der kan også mailes til billedgruppen på

susaabilled@gmail.com

Billedgruppen holder sommerferie

og er tilbage på "kontoret" tirsdag d. 10. sep.

Marianne Madsen | Svar 21.01.2019 10.50

Det er med stor fornøjelse at kigge indenfor i hjemmesiden. Der sker meget i Suså Egnshistoriske Forening.

Birthe Augustesen | Svar 12.01.2019 15.34

Er blevet fotograferet flere gange af Otto Nielsen, bla. til min konfirmation og bryllup,har billeder fra min opvækst gennem årene, dejlige minder.

Den smukke købmand i Skelby. Fotos?

Mine bedsteforældre boede over for købmanden. Min mors familie stammer fra Glumsø
Min oldefar hed Hans Vange og boede i Glumsø indtil hans død

Kære Kurt Larsen
Vi har undersøgt om det skulle være Oda og Viggo Rasmussens hus, men det er det desværre ikke. Tak for henvendelsen.

Kære Kurt Larsen
Det er korrekt at det er Tyvelse Bygade nr. 12, vi har billedet i vores arkiv, og nu er den rigtige tekst noteret. Tak for hjælpen